News


Life coach voor jou, je familie en je bedrijf

by irene 12 Mar, 2024
Eindelijk is dit klaar
by duda-wsm 10 Mar, 2024
Waarom ik liever dit doe dan bij de bank werken
by duda-wsm 10 Mar, 2024
Wie ben ik en wat kan ik allemaal? Mijn naam is Irene. Ik was 20 jaar oud toen ik mijn koffers pakte en naar Spanje emigreerde, zonder mijn ouders of andere familie. Mijn vwo-diploma had ik nog niet binnen (waar blijft de post?) en mijn rijbewijs nog heet in mijn broekzak. Ik heb 3 jaar aan de Costa del Sol gewerkt als manager van 5 grenswisselkantoren. Na die 3 jaar in het Zuiden, ben ik naar het Noordoosten vertrokken, om daar een eigen zaak te runnen. Ik heb 25 jaar als ZZP’er een eigen winkel gehad, en deed alles zelf, van boekhouding, belastingen, inkoop, import, marketing, tot verkoop. Ik ben gediplomeerd makelaar en juridisch taxateur, met een master in Directie en vastgoedbeheer. Meer dan 10 jaar ervaring in de vastgoedsector (zowel bank assets, nieuwbouw als luxe zoals Golf Resorts). Ik heb daar ook voor de ING-Nationale Nederlanden gewerkt (verzekeringen en spaarproducten). Spaanse boekhouding, belastingen en gemeentezaken zijn erg ingewikkeld. Ik spreek dus vloeiend Spaans, wat officieel mijn tweede (vader) taal is, en ook Catalaans, de taal van Catalonië. Ik bezit ook alle Spaanse schooldiploma’s tot VWO-6. Sinds 2021 ben ik weer terug in Nederland. Was ik in Helmond aansprakelijk voor de inkoop voor de in Spanje liggende fabriek (Business Development Manager Inkoop). Daarna meer dan anderhalf jaar voor de Rabobank gewerkt, o.a. op events (budgetbeheer/volmachten en bewindvoeringen, maar ook scheidingen) en verzekeren. In korte tijd heb ik de WFT-basis, Verzekeren en Consumptief (Leningen) behaald. Deze diploma´s zijn verplicht om te kunnen werken bij financiële instellingen of verzekeraars. En geven de garantie dat ik de huidige wetten en regels ken. Deze zijn niet verplicht voor het werk als budgetcoach, maar geven wel steun en meer garantie aan mijn klanten, dat ik over de juiste en nuttige deskundige ervaring beschik. Ik hou van mensen helpen, vandaar dat ik ook heel actief ben als vrijwilligster. Echt een mensen-mens dus. Ik ben penningmeester van een stichting, maar doe ook andere vrijwilligersactiviteiten. Omdat ik ook zie, dat er vaak meer gebeurt als je geldproblemen hebt, denk aan depressies of alcoholgebruik, vond ik het een goed idee om ook mijn MHFA Mental Health First Aid te behalen. Andersom kan het dus ook, depressies kunnen geldzorgen creëren. En dat willen we graag voorzijn! Voor dezelfde Stichting beheer ik ook de website, doe het werk van copywriter dus teksten verzinnen maar ook flyers. In mijn jaren als Makelaar deed ook ik alle websites, soms ook de hele opmaak als websitebuilder, en de marketing. Het beheren van alle verhuur, verkoop, notarissen en andere paperassen, niks is me vreemd. En het vertalen naar bv Engels (Vloeiend) , Spaans en Nederlands. Als je bij mij komt met vragen over een website ben je ook aan het goede adres. Ik ben zeer ondernemend, goed in organiseren en plannen, accurate boekhouder en op de hoogte van de meeste toeslagen en belastingen. Waar ik je niet kan helpen, ken ik meestal wel de personen die je wel verder kunnen helpen. Ik kan je goed van steun zijn om in Spanje te vestigen (denk aan een tweede huis maar ook voor MKB en ZZP). Zeer kundig met digitale systemen en met creatieve inslag.
by irene 12 Mar, 2024
Eindelijk is dit klaar
by duda-wsm 10 Mar, 2024
Waarom ik liever dit doe dan bij de bank werken
by duda-wsm 10 Mar, 2024
Wie ben ik en wat kan ik allemaal? Mijn naam is Irene. Ik was 20 jaar oud toen ik mijn koffers pakte en naar Spanje emigreerde, zonder mijn ouders of andere familie. Mijn vwo-diploma had ik nog niet binnen (waar blijft de post?) en mijn rijbewijs nog heet in mijn broekzak. Ik heb 3 jaar aan de Costa del Sol gewerkt als manager van 5 grenswisselkantoren. Na die 3 jaar in het Zuiden, ben ik naar het Noordoosten vertrokken, om daar een eigen zaak te runnen. Ik heb 25 jaar als ZZP’er een eigen winkel gehad, en deed alles zelf, van boekhouding, belastingen, inkoop, import, marketing, tot verkoop. Ik ben gediplomeerd makelaar en juridisch taxateur, met een master in Directie en vastgoedbeheer. Meer dan 10 jaar ervaring in de vastgoedsector (zowel bank assets, nieuwbouw als luxe zoals Golf Resorts). Ik heb daar ook voor de ING-Nationale Nederlanden gewerkt (verzekeringen en spaarproducten). Spaanse boekhouding, belastingen en gemeentezaken zijn erg ingewikkeld. Ik spreek dus vloeiend Spaans, wat officieel mijn tweede (vader) taal is, en ook Catalaans, de taal van Catalonië. Ik bezit ook alle Spaanse schooldiploma’s tot VWO-6. Sinds 2021 ben ik weer terug in Nederland. Was ik in Helmond aansprakelijk voor de inkoop voor de in Spanje liggende fabriek (Business Development Manager Inkoop). Daarna meer dan anderhalf jaar voor de Rabobank gewerkt, o.a. op events (budgetbeheer/volmachten en bewindvoeringen, maar ook scheidingen) en verzekeren. In korte tijd heb ik de WFT-basis, Verzekeren en Consumptief (Leningen) behaald. Deze diploma´s zijn verplicht om te kunnen werken bij financiële instellingen of verzekeraars. En geven de garantie dat ik de huidige wetten en regels ken. Deze zijn niet verplicht voor het werk als budgetcoach, maar geven wel steun en meer garantie aan mijn klanten, dat ik over de juiste en nuttige deskundige ervaring beschik. Ik hou van mensen helpen, vandaar dat ik ook heel actief ben als vrijwilligster. Echt een mensen-mens dus. Ik ben penningmeester van een stichting, maar doe ook andere vrijwilligersactiviteiten. Omdat ik ook zie, dat er vaak meer gebeurt als je geldproblemen hebt, denk aan depressies of alcoholgebruik, vond ik het een goed idee om ook mijn MHFA Mental Health First Aid te behalen. Andersom kan het dus ook, depressies kunnen geldzorgen creëren. En dat willen we graag voorzijn! Voor dezelfde Stichting beheer ik ook de website, doe het werk van copywriter dus teksten verzinnen maar ook flyers. In mijn jaren als Makelaar deed ook ik alle websites, soms ook de hele opmaak als websitebuilder, en de marketing. Het beheren van alle verhuur, verkoop, notarissen en andere paperassen, niks is me vreemd. En het vertalen naar bv Engels (Vloeiend) , Spaans en Nederlands. Als je bij mij komt met vragen over een website ben je ook aan het goede adres. Ik ben zeer ondernemend, goed in organiseren en plannen, accurate boekhouder en op de hoogte van de meeste toeslagen en belastingen. Waar ik je niet kan helpen, ken ik meestal wel de personen die je wel verder kunnen helpen. Ik kan je goed van steun zijn om in Spanje te vestigen (denk aan een tweede huis maar ook voor MKB en ZZP). Zeer kundig met digitale systemen en met creatieve inslag.

Who is the budget coach, and what has she done?



Who am I and what can I do for you.


My name is Irene. I was 20 years old when I packed my bags and emigrated to Spain, without my parents or other family. I had not received my pre-university education diploma yet (where is the post?) and my driver's license was still hot in my pocket. I worked on the Costa del Sol for 3 years as manager of 5  currencie exchange offices.


After those 3 years in the South, I moved to the Northeast to run my own business there. I had my own shop as a self-employed person for 25 years, and did everything myself, from accounting, taxes, purchasing, import, marketing, to sales. I am a qualified real estate agent and legal appraiser, with a master's degree in direction and real estate management. More than 10 years of experience in the real estate sector (both bank assets, new construction and luxury assets such as Golf Resorts). I also worked there for ING-Nationale Nederlanden (insurance and savings products).

Spanish accounting, taxes and municipal affairs are very complicated.


So I speak fluent Spanish, which is officially my second (father) language, and also Catalan, the language of Catalonia. I also have all Spanish school diplomas up to pre-bachelor.

I have been back in the Netherlands since 2021. In Helmond I was responsible for purchasing for the factory in Spain (Business Development Manager Purchasing). Afterwards, I worked for Rabobank for more than a year and a half, including at events (budget management/powers of attorney and guardianships, but also divorces) and insurance. In a short time I obtained the WFT basic, Insurance and Consumer (Loans). These diplomas are mandatory to be able to work at financial institutions or insurers. And guarantee that I know the current laws and regulations. These are not mandatory for the work as a budget coach, but they do provide support and more guarantee to my clients that I have the correct and useful experience.


I love helping people, which is why I am also very active as a volunteer. A love people. I am treasurer of a foundation, but I also do other volunteer activities. Because I also see that more often happens when you have money problems, you can get a depression or alcohol abuse, I thought it was a good idea to also obtain my MHFA Mental Health First Aid. It can also be the other way around, depression can create financial worries. And we would like to ensure that is not the case!

I also manage the website for the same Foundation, and I do the work of a copywriter, so I come up with texts but also flyers. In my years as a real estate agent I also did all the websites, sometimes also the entire layout as a website builder, and the marketing. Managing all rentals, sales, notaries and other paperwork, nothing is strange to me. And translating it into, for example, English (Fluent), Spanish and Dutch.

If you come to me with questions about a website, you've come to the right place.


I am very enterprising, good at organizing and planning, an accurate accountant and aware of most allowances and taxes. Where I cannot help you, I usually know the people who can help you  out indeed.

I can be of great support to you to settle in Spain (think of a second home, but also for SMEs and self-employed persons). Very skilled with digital systems and with a creative approach.


 


 

Share by: